Společnost Breezy, dceřinná společností skupiny ASBIS, která se zaměřuje na re-commerce za využití AI a robotů, spustila v polském Raszyně robotickou výrobní linku řízenou umělou inteligencí. Ta se specializuje na renovaci a opětovný prodej použitých digitálních zařízení. Linka o rozloze 600 m2 integruje pokročilou umělou inteligenci a automatizaci a umožňuje ročně klasifikovat 1 000 000 zařízení a renovovat 320 000 chytrých telefonů. |
Zhlédnout video |
Jak to celé funguje?
Třídicí linka je vybavena 18 robotickými pracovišti a vyžaduje pouze 4 lidské operátory na směnu. Všechna zařízení přijatá na linku nejprve projdou stanicí DECANT, kde se automaticky zjistí modely výrobků, IMEI a sériová čísla. Linka také vymaže data v souladu s normami NIST-800-88, nabije baterii telefonu, nahraje diagnostickou aplikaci, připojí se k místní síti a přenese diagnostická data do databáze pro správu zařízení.
Po vyčištění a naložení na vyrovnávací dopravník projdou zařízení řadou automatických kontrol. Proces začíná vizuální detekcí na bázi umělé inteligence, která identifikuje škrábance na obrazovce i na celém těle smartphonu. Poté následují robotické zvukové testy ve zvukotěsné komoře, které pokrývají nízké, střední a vysoké frekvence, aby bylo dosaženo přesných výsledků. Další hodnocení zahrnují automatizované testy funkčnosti dotyků, tlačítek a fotoaparátů. Třídicí stanice pak určí, zda je zařízení připraveno ke kosmetické renovaci, nebo zda potřebuje leštění, výměnu baterie či opravu elektroniky.
Poté automatická fotografická kabina pořídí vysoce kvalitní snímky těla smartphonu ze šesti úhlů. Tyto fotografie jsou okamžitě nahrány do digitálního portfolia zařízení, aby kupujícím zajistily přehlednost. Každé zařízení je následně přesunuto po dopravníkovém pásu do robotické stanice, kde jsou vymazána data a vypnuto napájení, následuje zabalení do individuálních ochranných, ekologických fólií a označení. V expedičním skladu jsou zařízení naložena do dárkových krabic pro maloobchodní prodej nebo do velkoobjemových hlavních kartonů s označením přizpůsobeným cílovým trhům.
Nový závod společnosti Breezy v Raszyně je příkladem budoucnosti udržitelného re-commerce. Díky integraci pokročilé umělé inteligence a robotiky společnost nastavuje nové standardy efektivity a přesnosti renovace použitých chytrých telefonů. |
![]() |
Breezy jako lídr v oblasti re-commerce
Re-commerce se zaměřuje na opětovné užívání a recyklaci výrobků. Tento trend zároveň velmi roste na popularitě – platforma Cross-Border Commerce předpovídá, že by se měl re-commerce trh v Evropě do roku 2025 zvýšit o 60 % a dosáhnout na obratu 120 miliard eur.
Společnost Breezy získala dominantní postavení na 9 trzích ve střední Asii, na Kavkaze a rozšiřuje od roku 2024 svou přítomnost na trzích EU, Blízkého východu a Afriky. Obchodní operace společnosti Breezy pokrývají přibližně 4 000 maloobchodních míst prostřednictvím úspěšných partnerství se 45 předními maloobchodními řetězci a telekomunikačními operátory. Její omnichannel přístup, který kombinuje e-commerce s kamennými Breezy Experience centry, umožňuje značce dodávat na trh cenově dostupné smartphony, počítače a další elektroniku při zachování vynikající úrovně zákaznického servisu.
Serhei Kostevitch, generální ředitel společnosti ASBIS Group, uvedl: „Jsem rád, že jsem svědkem výsledku spolupráce mezi odborníky na re-commerce společnosti Breezy a týmem inženýrů společnosti ASBIS Robotic Solutions (AROS). Výsledkem jejich spolupráce je vytvoření špičkového automatizovaného výrobního zařízení „Průmyslu 5.0“. Toto škálovatelné a nákladově efektivní řešení zajišťuje konzistentní diagnostiku a může být nákladově efektivně replikováno na více trzích.” |
![]() |
Udržitelnost a odolnost nového přístupu průmyslu 5.0
1. Podnikání zaměřené na lidi Standardy Průmyslu 5.0 se zaměřují na součinnost mezi lidmi a robotickými systémy. V závodě Breezy jsou opakující se a fyzicky náročné úkoly řízeny kolaborativními roboty, automatizovanými linkami a řešeními AI. Zaměstnanci se tak mohou soustředit na úkoly s vysokou hodnotou, jako jsou opravy a interakce se zákazníky, což podporuje jejich pohodu a udržitelný výkon.
Emil Oklinski, ředitel společnosti Breezy v Polsku, k tomu uvedl: „AI a robotická řešení umožňují nepřetržitý provoz, škálování třídění a modernizaci na 1 000 000 jednotek ročně, a to s vyšší přesností. Společnost Breezy je také připravena nabízet třídění zařízení jako službu, která zajišťuje soulad s řadou norem na ochranu dat.“
2. Udržitelnost Podniky Průmyslu 5.0 využívají technologie ve prospěch společnosti, životního prostředí a cirkulární ekonomiky. Nová výrobní linka společnosti Breezy je příkladem této zásady, protože zpřístupňuje technologie, snižuje množství elektronického odpadu a snižuje emise CO2. Do konce roku 2024 dala společnost Breezy druhý život více než 300 000 chytrých telefonů, čímž snížila emise ekvivalentů CO2 o více než 20 000 tun.
3. Odolnost Řešení Průmyslu 5.0 posilují odolnost podniku vůči moderním výzvám. Společnost Breezy, lídr v oblasti remarketingu použitých zařízení, upřednostňuje nabídku nejlepších cen zákazníkům. Zvýšená provozní efektivita – dosažená bezchybným tříděním, snížením nákladů na pracovní sílu a zkrácením doby zpracování, umožňuje společnosti Breezy udržet konkurenceschopné ceny a zároveň zajistit ziskovost. Poskytování komplexních informací o produktech navíc buduje důvěru zákazníků a řeší tak klíčovou výzvu v oboru.
Andrii Kosar, generální ředitel společnosti Breezy, poznamenal: „Transparentnost je jednou ze základních hodnot společnosti Breezy. Zajišťujeme, aby zákazníci dostali maximum informací o produktu ještě před otevřením krabice s repasovaným zařízením. Jsem také přesvědčen, že naše nové automatizované třídicí zařízení v Polsku výrazně zlepší naši škálovatelnost, udržitelnost a dobu uvedení na trh.“
Emil Oklinski, generální ředitel společnosti Breezy Poland, uvedl: „Věříme, že tento rok pro nás bude průlomový. S využitím distribuční sítě ASBIS v celé EU a s podporou našich klientů může společnost Breezy výrazně posílit svou pozici na polském i dalších evropských trzích. Naším hlavním cílem je poskytovat našim partnerům a zákazníkům produkty a služby nejvyšší kvality. Jsme hrdí na to, že naše snaha dát elektronickým zařízením druhý život přispívá k udržitelnému rozvoji a oběhovému hospodářství. Budování budoucnosti pro naše děti je pro nás velkým zdrojem motivace.“ |
Přejít na web Breezy |
![]() |
Jméno a příjmení | Pracovní pozice | Telefonní číslo | |
---|---|---|---|
Špička Roman | Sales Director | 602 557 748 | spicka@asbis.cz |
Šteňo Jan | Sales Manager | 734 357 759 | steno@asbis.cz |
Vančata Michal | Key Account Manager | 725 052 406 | vancata@asbis.cz |
Caisberger Jaromír | Key Account Manager | 702 230 893 | caisberger@asbis.cz |
Hesoun Jiří | Key Account Manager | 607 049 482 | hesoun@asbis.cz |
Janůrek Miroslav | Sales Manager | 603 854 833 | janurek@asbis.cz |
Kormaňák Lukáš | Key Account Manager | 724 594 082 | kormanak@asbis.cz |
Velev Stanislav | Key Account Manager | 602 470 094 | velev@asbis.cz |
Malečková Kateřina | Junior KAM/Sales Admin Support | 734 177 920 | maleckova@asbis.cz |
Chyba: Kontaktní formulář nebyl nalezen.